Cauzele pubertatii precoce
- Articol
- Video
- Foto (2)
- Comentarii (0)
- Sondaj
Tot mai multe fete intra la pubertate inainte de a zecea aniversare, dar cauzele pubertatii precoce nu sunt complet clare inca.

Un articol intimatemedicine.com
Diferenta de
varsta
Varsta de la inceputul pubertatii este in declin de mai multi ani.
In secolul XIX, baietii intrau la pubertate la varsta de 17 ani si
fetele la 15 ani, dar in 1960 deja, anul mediu pentru inceperea
pubertatii era de 14 ani pentru baieti si 12 ani pentru fete.
Oamenii de stiinta danezi au realizat o cercetare in 2006 la care
au participat peste 1000 de fete. Ei au descoperit ca varsta mediu
pentru inceperea dezvoltarii
sanilor este de doar 9 ani si 10 luni - cu un an mai putin
decat in cercetarea similara efectuata in 1991.
Oamenii de stiinta cred ca aceeasi tendinta poate fi aplicata si in
alte parti ale Europei. In plus, aceleasi constantari au fost
stabilite si de catre Statele Unite:
"Este surprinzator si ingrijorator faptul ca au existat astfel de
modificari majore in doar 15 ani", a declarat Dr. Anders Juul,
seful Departamentului de Crestere si Reproducere, de la Spitalul
Universitar din Copenhaga. "Fetele care se maturizeaza sexual mai
repede se confrunta cu problemele adolescentei prea devreme, dar nu
stiu cum sa se descurce cu ele si sunt mai expuse la diverse boli".
Pubertatea precoce cauzeaza o expunere mai indelungata la hormonul
estrogen, ceea ce creste posibilitatea cancerului de san si a
bolilor de inima.
Cauzele pubertatii precoce
raman un mister
Starea este alarmanta si multi oameni de stiinta incearca sa
descopere radacina problemei. "Studiul arata ca ceva ne afecteaza
copii, indiferent ca sunt obiceiurile proaste de alimentatie,
chimicalele din mediu sau lipsa activiatii fizice", a declarat
Juul. Cele mai probabile cauze pentru pubertatea precoce sunt
substantele chimice artificale din mediul inconjurator, in special
bisfenol A, pe care il gasim in partea interioara a cutiilor si
sticlelor pentru copii.
Copiii intra tot mai repede la pubertate
Echipa de cercetare daneza examineaza
acum probe de urina si de sange ale fetelor care au participat la
cercetare. Acestia incearca sa stabileasca o conexiune intre
cauzele pubertatii precoce si bisfenol A.
Al doilea factor care se presupune ca este responsabil pentru o
crestere mai rapida este dieta
precara. Copiii de astazi mananca mai mult decat generatiile
anterioare si o mare parte din dieta lor contine carne rosie.
Un studiu recent al oamenilor de stiinta englezi de la
Universitatea din Brighton au confirmat legatura dintre carnea
rosie si cauzele pubertatii precoce. Jumatate dintre fetele care au
consumat carne rosie de douasprezece ori pe saptamana au intrat la
pubertate la 12 ani. Fetele care au consumat carne doar de patru
ori pe saptamana au reprezentat doar o treime din aceste
cazuri.
Pubertatea precoce provoaca mari probleme
In societatea de astazi orientata sexual, fetele care ajung la
pubertate prea devreme sunt expuse la batjocura si hartuire
sexuala. "A trebuit sa incep sa port sutien cand aveam 9 ani si
a trebuit sa pretind ca sunt bolnava sa evit educatia fizica", a
declarat o fata care a vrut sa ramana anonima. "Cel mai rau lucru
care mi s-a intamplat a fost ca unii barbati m-au tratat ca pe un
adult desi, in realitate, aveam doar 11 ani".
Un articol intimatemedicine.com
-
Menstruatia poate afecta acuratetea mamografiei
Femeile care sunt supuse mamografiilor regulate poate doresc sa ia in considerare programarea screeningului lor pentru prima saptamana a menstruatiei.
-
Alimentatia din timpul sarcinii iti afecteaza copilul
Fie ca mananci alimente sanatoase ori junk food, alimentatia ta in timpul sarcinii afecteaza preferintele alimentare ale copilului tau, deoarece il ajuta la dezvoltarea simtului mirosului.
-
Femeile din familii instabile vor copii mai repede
Fetele care cresc intr-o familie fara mama sau fara tata sunt mai susceptibile sa ramana insarcinate la o varsta mai frageda decat fetele ce provin dintr-un camin stabil.




Berbec






EUR
USD
Nu exista comentarii